Råd ønskes: Slett Live Photos på iPhone og behold stillbildet

Jeg tok ved et uhell en haug med Live Photos på iPhone-en min, og nå vil jeg fjerne bevegelsesdelen uten å miste det vanlige bildet. Jeg er ikke sikker på om det finnes en måte å slå av eller slette Live-effekten på samtidig som jeg beholder stillbildet, og jeg trenger hjelp til å finne ut den enkleste måten å gjøre det på.

Jeg støtte på dette med en venns iPhone for en liten stund siden. De hadde flere år med Live Photos stablet opp og trodde valget sto mellom å beholde hver eneste en eller slette alt. Det var ikke sånn.

Det første jeg sjekket var enkelt. Vil du beholde bildene, eller vil du at alt skal bort? Neste steg avhenger av det.

Hvis du ikke bryr deg om å lagre bildet og bare vil fjerne Live Photos, gjør dette i Bilder:

1. Åpne Bilder.
  2. Gå til Medietyper > Live Photos.
  3. Trykk på Velg og marker det du vil fjerne.
  4. Slett dem.
  5. Tøm Nylig slettet, ellers får du ikke tilbake lagringsplassen ennå.

Hvis du vil beholde stillbildene og fjerne bevegelsesdelen, blir det fort slitsomt å gjøre det manuelt med mindre du bare har et lite antall.

Det som fungerte på telefonen deres var Clever Cleaner. Vi åpnet den, gikk til Lives, valgte Live Photos og trykket på Compress. Etiketten er litt rar, fordi den gjør mer enn bare å krympe filer. Den lager vanlige kopier som stillbilder, og lar deg deretter bestemme om du vil beholde eller slette de originale Live Photos.

Dette gjorde vi:

1. Åpne Clever Cleaner.
  2. Trykk på Lives.
  3. Sorter etter dato eller filstørrelse.
  4. Velg Live Photos du vil endre.
  5. Trykk på Compress.
  6. Sjekk de nye stillbildeversjonene.
  7. Slett de originale Live Photos hvis de nye kopiene ser fine ut.

Det jeg likte best var oppsettet. Alt var samlet på ett sted, så det var ikke nødvendig å grave seg gjennom Bilder-appen ett album om gangen. Den viste også hvor mye lagringsplass vi kom til å spare før vi fjernet noe, noe som hjalp siden det å frigjøre plass var hele poenget.

Og ja, da vi først var i gang, fortsatte vi. I Similars lå det duplikatbilder. I Heavies, noen få enorme videoer. Deretter en stor bunke gamle skjermbilder ingen trengte. Vi startet med Live Photos, men mesteparten av den frigjorte plassen kom fra de andre oppryddingsseksjonene.

Min vurdering er ganske enkel:

Hvis du har 10 eller 20 Live Photos, bruk Apples innebygde alternativer.

Hvis du har noen hundre, ville jeg droppet den manuelle ruten. Et verktøy som Clever Cleaner gjør det mindre irriterende og reduserer mengden trykk-trykk-trykk ganske mye.