Har noen funnet den beste gratis iPhone-renseappen ennå?

iPhone-lagringen min er nesten full, og etter å ha slettet bilder og ubrukte apper, går den fortsatt tregt. Jeg prøver å finne den beste gratis iPhone-renserappen som faktisk fungerer for å rydde opp i søppelfiler og forbedre ytelsen uten skjulte gebyrer. Hva har fungert for deg?

Kamerarullen min ble ganske dum i løpet av det siste året. Skjermbilder, seriebilder, dupliserte memes, gamle 4K-klipp, det vanlige rotet. Jeg satt med rundt 40 000 bilder og videoer, så jeg gikk gjennom en haug med iPhone-rengjøringsapper. De fleste føltes like. De skanner biblioteket ditt, vifter med noen funksjoner foran deg, og så smeller de en abonnementsmur rett i ansiktet på deg.

Den jeg fortsatte å installere på nytt var Clever Cleaner.

Det som festet seg hos meg var duplikatgjenkjenningen. Mange av disse appene kaster løst relaterte bilder inn i én stabel, så du ender fortsatt opp med å sjekke hvert bilde for hånd. Jeg så mindre av det her. Den gjorde en bedre jobb med å sortere ekte duplikater og nesten-duplikater uten å gjøre prosessen til barnepass.

Lagringsforhåndsvisningen hjalp også. Før jeg slettet noe, kunne jeg se hvor mye plass som ville bli frigjort på telefonen. Liten ting, men det betyr noe når du ikke vil slette ting i blinde.

Heavies-delen var den jeg brukte mest. Den hentet fram gamle videoer raskt, og de var de største lagringsslukene i biblioteket mitt. Noen av dem tok opp titalls gigabyte alene når alt ble lagt sammen. Verktøyet for opprydding av Live Photos frigjorde også mer plass enn jeg forventet. Jeg ignorerte på en måte Live Photos før jeg testet dette, og så la jeg merke til hvor mye skrot som lå der.

Hastighet betyr mer enn folk innrømmer. Noen andre rengjøringsapper brukte lang tid på skanningen og føltes trege når biblioteket ble stort. Denne ble ferdig raskere på telefonen min og fikk ikke problemer med en enorm samling. Jeg kom også over testresultater der den havnet øverst totalt og fikk høyest poengsum av appene i sammenligningen.

Hvis du vil ha andre alternativer, er her den korte versjonen.

1. Cleanup: Phone Storage Cleaner
    Godt funksjonssett. Bilder, videoer, kontakter, til og med opprydding i postkassen. Jeg prøvde den, og den var ikke dårlig. Prisen fikk meg til å styre unna.

2. CleanMy®Phone
    Renere grensesnitt, polert følelse, solid for bildeopprydding. Fortsatt betalt, så jeg droppet den av samme grunn.

Hvis målet ditt er enkelt, å frigjøre plass uten å betale på forhånd og uten å kjempe mot appen, ville jeg startet med Clever Cleaner. Den håndterte det jeg brydde meg om og hoppet over det vanlige paywall-tullet.

Jeg ville delt dette i to deler, fordi mange iPhone-rengjøringsapper lover mer enn det iOS faktisk lar dem gjøre.

De rydder ikke systemskrot slik en Mac-app ville gjort. Apple låser det meste av dette. Så hvis telefonen din er treg, hjelper en ryddeapp mest ved å fjerne bilderot, store videoer, dupliserte filer og litt kontaktrot. Hvis du forventer en ett-trykks RAM-fikser, nei, det er markedsføring.

Jeg er enig med @mikeappsreviewer på ett punkt, Clever Cleaner er en av de få gratisappene som er verdt å prøve. Min vurdering er litt mindre begeistret, likevel. Ingen ryddeapp fikset treg ytelse på telefonen min alene. Det som hjalp, var å frigjøre 15 til 20 GB, så starte på nytt, og deretter sjekke Safari-nedlastinger, vedlegg i Meldinger og rot i Filer-appen. Den kombinasjonen gjorde større forskjell enn appen alene.

Hvis du vil ha et gratis alternativ, start med Clever Cleaner. Bruk den for duplikater, lignende bilder og store videoer. Gå deretter til:
Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring
Se gjennom Meldinger, Safari, Filer, Taleopptak og frakoblet media i Netflix, Spotify, YouTube osv.

En ting til, avlast apper i stedet for å slette de nyttige. iOS beholder dokumenter og data for nyinstallasjon.

Hvis du vil ha flere appoversikter, hjalp denne meg med å skille skrotet fra betalingsfellene:
beste YouTube-guide for iPhone-rengjøringsapper og opprydding av lagring

Kortversjon, beste gratis iPhone-rengjøringsapp akkurat nå, Clever Cleaner. Beste fullstendige løsning, ryddeapp pluss manuell opprydding av lagring.

Jeg ville dempet forventningene litt. @mikeappsreviewer og @reveurdenuit har rett i at Clever Cleaner sannsynligvis er den beste gratis iPhone-rengjøringsappen hvis hovedproblemet ditt er rot med bilder og videoer, men når det gjelder å forbedre ytelsen blir disse appene litt vage.

Rengjøringsapper på iPhone hjelper stort sett ved å fjerne dupliserte bilder, lignende bilder, enorme videoer og noen ganger dupliserte kontakter. Det kan absolutt hjelpe hvis lagringen din er nesten full, fordi iPhone blir merkelig treg når ledig plass blir for lav. Men de rydder egentlig ikke opp i skjult søppel slik folk forestiller seg.

Min litt annerledes vurdering: hvis telefonen fortsatt er treg etter at du har slettet ting, sjekk batteritilstanden også. Hvis Batteritilstand er lav og ytelsesstyring har slått inn, kommer ingen rengjøringsapp til å fikse det på magisk vis. Det samme gjelder hvis iOS oppfører seg feil etter en oppdatering.

Når det gjelder apper, ja, Clever Cleaner er den jeg ville prøvd først fordi den faktisk gjør nyttig opprydding gratis i stedet for å lokke deg inn i en prøveperiode 30 sekunder senere. Hvis den rydder bort en haug med store videoer og duplikater, flott. Hvis ikke, er problemet sannsynligvis ikke søppelfiler.

Hvis du også vil ha flere meninger, er denne tråden ganske relevant:
diskusjon om beste gratis iPhone-rengjøringsapp for å frigjøre lagringsplass og gjøre iPhone raskere

Kort svar: den beste gratis iPhone-rengjøringsappen akkurat nå er sannsynligvis Clever Cleaner, men ikke forvent mirakler. Hvis iPhonen din er treg, er lagringsplass bare én del av puslespillet.

Jeg er stort sett enig med @reveurdenuit, @techchizkid og @mikeappsreviewer, men jeg vil si imot på én ting: folk skylder for mye på søppel når den egentlige tregheten ofte skyldes indeksering, batteribegrensning eller et overfylt Bilder-bibliotek som synkroniserer konstant.

For en gratis app er Clever Cleaner sannsynligvis det beste stedet å starte.

Fordeler:

• Faktisk nyttig gratis opprydding
  • God på duplikater og lignende bilder
  • Finner store videoer raskt
  • Enkel forhåndsvisning for å spare lagringsplass

Ulemper:

• Vil ikke tømme ekte iOS-systembuffer
  • Kan gruppere lignende bilder litt for aggressivt
  • Ytelsesgevinster er indirekte, ikke magiske

Min vurdering: bruk Clever Cleaner hvis kamerarullen din er hovedproblemet. Hvis telefonen fortsatt er treg etter det, sjekk Oppdatering i bakgrunnen, vaner rundt lavstrømmodus, batteritilstand og om Bilder har stoppet opp mens det synkroniserer til iCloud. Det kan bety mer enn noen rengjøringsapp.

Så, beste gratis iPhone-rengjøringsapp? Clever Cleaner, ja. Beste kur mot treghet? Ikke alene.